tisdag 29 december 2009

When the sun hits your eyes

Tänkte uppdatera er lite nu när Lucía kommit hit, och livet plötsligt tagit en ironisk vändning. Jag vet inte vad det är med den människan, men otur för hon med sig. Jag borde antagligen vara nervös inför vår resa till Sydön, men det ska nog gå bra.

Det började redan innan hon kommit. Skulle hämta henne på flygplatsen klockan fyra igår eftermiddag. Hade med min Lola och Moa som stöd. Eftersom Moa behövde låna min telefon med sitt sim-kort satte jag inte i mitt förrän vi kom till flygplatsen, och fick då sms om att Lucías flight var inställd. Hon skulle komma med flyg från en annan stad klockan halv åtta istället. Bara att åka hem igen. Men nästa gång gick det bra när vi hämtade henne, hon blev glad över skylten jag och Lola gjort :) Vi käkade och åkte sen hem till mig där hon fick träffa mina värdföräldrar, och jag fick instruktioner av Nikki hur jag ska sköta huset nu när de är borta. Det ska nog gå bra. Kommer få panik gällande larmet bara, men well well.

Idag har vi mest hängt i stan. Gått en massor, eftersom rätt busshållplats aldrig dök upp. Powernapade här hemma innan Gina och Moa kom hit och vi (mest Lucía) lagade middag. En riktigt trevlig kväll, med pianospelande och blodvite. Avslutades med en hysterisk bilfärd. Vi var vilse ett par gånger, Moa trodde hon visste var hon var, försökte säga åt mig vart jag skulle köra, men eftersom jag inte ville svänga åt höger blev det liksom inte så. Omväg var ordet. Men den kunde ha blivit ännu längre, om vi hamnat på motorvägen mot Hamilton. Då hade vi nog kört fortfarande. Och imorgon ska vi följa en karta och lämna Mickey på ett catary. Kan bli intressant.

2 kommentarer:

John sa...

Hej och gott slut men framförallt ett riktigt gott nytt år och hoppas det blir bra med delfiner. Så länge det finns delfiner i vattnet finns inga hajar, tydligen är hajarna rädda för delfiner dom brukar jaga bort dom genom att köra nosarna med full kraft in i hajarna.
Har ni hört talas om Grindvalarna som strandade någonstans på Sydön och frivilliga försökte och räddade många utav valarna. Tydligen tror valarna att vid låglänta stränder att deras ekolod registrerar fiskstim(m).
Ha det!

S sa...

GPS.

Är en väldigt fiffig uppfinning som hjälper en att hitta på vår stora jord...