söndag 11 oktober 2009

11 oktober 17:39

Nu har jag kommit till rätta, i alla fall delvis. Jag har packat upp, och jag har fått lösenordet till det trådlösa internet. (Ja, mamma. De har bredband. Trots telefonledningarna i luften.)

Jag trivs. Jag kan inte säga annat än att jag verkligen trivs. Visst, jag har inte börjat jobba än, men att de här dagarna bara hänga med familjen, äta god mat och åka på utflykter. De välkomnar mig. Dottern har redan tytt sig till mig, hon kramas och vill umgås mest hela tiden. Det känns bra. Sonen är lite med blyg, men charmig som få. Herregud. Han kan knocka vem som helst med sitt leende.

Idag har vi varit på någon sorts marknad och nere i hamnen. Vattnet är verkligen turkost. Nu på eftermiddagen var vi i parken och lekte. Jag fick beröm för mina fotbollsskills (jag och pappan spelade), och de tycker att jag borde gå med i ett lokalt lag. Vi får se, jag är lite sugen faktiskt.

Vädret idag har varit underbart. Sol, och värme. Har gått i shorts och t-shirt hela dagen. Dock blåser det lite, men det är okej.


Ikväll (om jag har tid, annars imorgon) delar jag med mig av mina anteckningar från resan. Jag har skrivit en hel del i min anteckningsbok, när jag inte hade tillgång till Internet. Det kan bli intressant, jag har skrivit de konstiga saker som hänt. Vilket var en hel del.

2 kommentarer:

Majvor sa...

Bra att de hade trådlöst och lite fart på sitt bredband, det såg lite underutvecklat ut när man såg telefontrådarna på stolpar.

Så skönt att höra att allt är bra. Det känns så märkligt att du upplever och ser en hel massa saker som jag inte har en aning om. Jag är ju van att veta en del om vad du pysslar med iaf.

Ser fram emot reseanteckningarna!

Är det vår fortfarande? Eller har deras sommar börjat?

pappa sa...

Äntligen,

Deras infrastruktur påminner lite om hur vi har det på Strogen, telefontrågar i luften etc. Jag gick också i shorts igår, lördag var ett strålande sensommarväder, skönt.
Vad roligt med fotbollen, hoppas du får tid och lust. Fast idag vill man ju inte tänka specellt mycket på fotboll :-((.
Jag håller på och röjer i ladugården, känns dax för att få grjorna på plats. Kerstin sitter i dashen mellan Malmö och Skavsta.
Det är väl lite med poängen med resor att det händer lite konstiga grejor. På resor liknande din måste man verkligen stött på människor av alla de slag, vidare är man ju styrd av vad andra har planerat och tänkt som kanske inte alltid stämmer överens med egen upfattning. En sak som jag brukar tänka på är: varför måste folk släpa med sig sitt bagage in i cabinen istället för att checka in bagaget vidare har dom mage att klaga på att stuvningsutrymmet är för lite ovanför huvudet. Det kanske inte är så på en jumbo (har aldrig flugit denna modell.
Ha det i värmen, roligt att familjen verkar juste och att barnen trivs med dig!!
Kram Pappa.