söndag 25 oktober 2009

Sol, sol, sol

Det går utför i det här huset. Nu har alla varit sjuka utom Robert, inom loppet av en vecka. Jag håller på att bli förkyld tror jag, men förhoppningsvis kan det mystiska pulvret de gett mig, ha hindrat förkylningen.. För det halsont jag kände igår är borta idag.



Annars har det varit två dagar av molnfritt väder. Jag har legat på trädäcket utanför och känt svalkande vindar. Blundat och känt hur solen värmt upp hela mig och tänkt; det här är rätt. Nu visar sig Nya Zeeland från sin bästa sida. Och solen har hittills varit snäll mot mig, har inte bränt mig ännu, men däremot fått en rand där klockan sitter. Efter en dag ute i solen. Heja. Idag verkar bli en lika fin dag, och planerna var att vi skulle åka till ett ställe som jag glömt namnet på, men som ligger ungefär en timme härifrån. Men eftersom Nikki är den som för tillfället inte mår så bra, vet jag inte hur det blir. Igår tog vi en sväng till den strand som ligger centralt här i Auckland. Det var ingen vidare strand, enligt Robert. För mig var den, eh, helt okej. Jag fascineras så av att vattnet verkligen är turkost. Även inne i hamnen mitt i stan, är vattnet som i Grekland.

3 kommentarer:

Majvor sa...

Kokain? :-p

Hur är det med sandflugorna, är de besvärliga?

S sa...

Du måste smörja in dig...

Anonym sa...

åh badaaaa :D