onsdag 7 oktober 2009

Tisdag. Nej, onsdag

Nu har vi fatt schema for orientationen. Det ser bra ut, idag borjar vi klockan ett, och jag tycker verkligen, verkligen synd om de tjejer som anlander idag. An sa lange ar vi bara fyra stycken som kommit. De som kommer senare kommer vara lika extremt trotta som vi var igar vid fyratiden. Gick och la mig klockan sju och sov i tolv timmar. Det var den basta somnen jag haft tror jag!

Annars. Ja, vadret ar ganska skiftande. Det slutade regna igar och blev jattevarmt nar jag och Lucia var pa promenad. Idag verkar vadret vara liknande.

Frukosten ar jattegod forresten. Felicia, du skulle alska den. Ett helt bord med bara massa olika frukter! :)

7 kommentarer:

Maj Korner sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Majvor sa...

Passionsfrukt? Kiwi? :-)

Anonym sa...

hur är lucia? :)

FLI sa...

och sen är frukt så mycket godare utomlands :D

Unknown sa...

Härligt med dit fina humör trots allt. Du ska kanske göra liknande resor om inte annat så för sömnen :-)).
Idag ska vi till sthlm hämta skänk och träffa din bror som vill låna motorsågen ska fälla furor i Hede, tänk att han manschettjobbaren hålls med avverkningen. /Pappa

Det var kul att läsa om NZ i Sörmlands Nyheter i morse, men mindre kul att det var snöoväder! Hoppas det inte kommer dit där du är! När ska du byta bild till den soliga Cissi i sommarkläder?? /Kerstin

Unknown sa...

På min kompis Johannas blogg saknas också å,ä,ö då hon skriver från Rumänien, fast inte nu längre, för hon fick det här tipset av någon:

"Om det är så att du saknar vissa svenska vokaler och det känns konstigt att skriva utan dem…här får du lite tips:
Håll ALT-tangenten nedtryck medan du skriver tillhörande sifferkoden, släpp och gissa vad….ja, du får tillbaka lite av Sverige. Det tar lika lång tid som att tänka om när du skriver utan dem.

ALT 132 = ä
ALT 134 = å
ALT 148 = ö
ALT 142 = Ä
ALT 143 = Å
ALT 153 = Ö"

Kerstin

Bror sa...

Halloj!

Hoppas att allt fungerar bra med din "nya" familj!

En liten uppdatering om vad som hänt sedan sist. Jag, Karin, hennes mamma och morfar har varit i Hede under helgen och slitit som djur. Vi har eldat upp alla grenar och kvistar som vi samlade ihop i somras. Det var ett hästjobb, både att samla ihop det och att elda. Vi har eldat i nästan 20 timmar, och ändå är allt inte borta...
Jag mailar bilder.

Tyvärr har vi inte femman här uppe, så vi kommer heller inte få se fotbollen i kväll. Hittar du någon sida som streamar kan du väl skicka ett SMS. Annars blir det Lasse Grankvist på radiosporten.

Det känns som att hela rummet snurrar, jag undrar om det är utmattning eller all rök som jag andats in...

Saknar dig!

Bror.

Ps. Jag pratade med Farmor i går och jag skulle hälsa så mycket från henne också!
Ds.