torsdag 29 oktober 2009

Bickey

Idag åkte den här tjejen (Lola, alltså, inte jag..) till Nelson, och kommer inte hem förrän på söndag! Hon ska hälsa på sin faster/moster (jag hatar att de inte har samma system som i Sverige. Aunt säger mig inte vems syster det är) och när vi sa hejdå imorse trodde jag aldrig att kramen skulle ta slut. Så det är ovanligt tyst här hemma, men hon kommer tillbaka :) Bilden är förresten från Muriwai Beach, ungefär 45 minuters bilfärd härifrån. Riktigt häftig, med en massa fåglar som häckade. Heter det så? Nesting, på engelska. Alla på samma ställe, ute på den stora klippan bredvid grönområdet. De lät. Massor.



Idag har jag kört bil på vänster sida för första gången. Det var inte så svårt som jag trott, men så har jag ju haft tre veckor på mig att vänja mig också. Satte bara på vindrutetorkarna två gånger, när jag egentligen tänkt sätta på blinkers. Är van att blinka med vänster hand, men den spaken sitter liksom på höger sida. Mannen jag körde med var hur rolig som helst, och väldigt intensiv! Han var indier (han hade i alla fall en sån där prick i pannan (här tänkte jag dra ett Nile City-skämt, men ångrade mig)) men kom från England. Han beskrev Nya Zeeland och dess trafikregler som "Banana republic".

Jag har alltid en massa bra saker att skriva om när jag inte sitter här, men så fort jag ska till att producera ett inlägg, försvinner allt. Och det går inte att tänka fram det. Men snart kommer det nog ett inlägg med en hel del bilder, tror jag bestämt. Alla har ju inte Facebook. Host.

5 kommentarer:

S sa...

Våga vägra Facebook!

Majvor sa...

Kommer du få ha bilen? Som för att köra Lola till simningen och så?

Om du vill ha förslag på vad du ska skriva om så har jag tusen frågor, jag kan skriva upp dem så får du jättemycket att berätta när du svarar på dem. :-)

Kerstin sa...

Jag har ett tips hur man kommer ihåg "bra tankar". Jag brukar använda Anteckningar i mobilen för att skriva ner stödord över sådant jag vill minnas till senare. Funkar kanon för mig. Man tror man ska komma ihåg ändå, men det gör man aldrig.

C sa...

Mamma; ja, det lär jag få ha, men oftast brukar det lösa sig ändå. Men jag får använda Roberts bil (den är billigast och därför gör det mindre om jag skulle krocka med den..). Ja, skriv lite frågor, så kanske jag svarar på dem (:

Anonym sa...

Håller med Stefan, våga vägra Facebook!

Moster Majken