tisdag 27 oktober 2009

Fin dag

Idag har varit en riktigt bra dag. Jag var lite nervös inför den igårkväll, eftersom Theo hela helgen, och speciellt igår, varit rent ut sagt en pain in the ass. VAD man än gjorde, vem som än gjorde det, var det fel och resulterade i skrik. - Vill du ha banan? - Banan! (vilket alltså är ja), men när han sen får den vill han inte ha och blir förbannad. Han har en ögoninfektion och håller på att få sina hörntänder och är påväg in i trotsåldern, så hans beteende är inte särskilt konstigt. Men jag fasade för att behöva handskas med ett sånt humör en hel dag.

Så fel jag hade. Han har varit helt otroligt glad och pratsam! Han är ju så rolig. På kvällen, efter att jag och Lola varit på hennes simning, satt jag och Lola i soffan och pysslade med garn, medan Robert och Theo lekte på golvet med klossar. Vi lyssnade på musik, och det kändes som att vi var med i en film. Lyckliga familjen, liksom. Om man bortser från katten. Jag blir tokig.


Det var så fint när Lola hade sin simning. Hon är riktigt duktig, och idag var första gången i den nya, svårare gruppen. Hon var lite nervös innan, men det gick hur bra som helst. Jag satt en bit bort och tittade på, och titt som tätt tittade hon på mig och vinkade eller gjorde tummen upp. Jag kände mig stolt :)

Innan jag åkte hit tyckte jag det skulle bli intressant att se vad för smeknamn jag skulle få. För Cecilia är ju ganska långt att säga, även på engelska. Jag har fått tre smeknamn hittills. Nikki kallar mig Celia, Theo säger Ciia och Bruce säger/skriver kort och gott Cec. Jag trivs med mina nya smeknamn :)

8 kommentarer:

Majvor sa...

Rolig läsning och kul att få se en bild på lillskrutten. Han ser rödhårig ut.

Bli kallad Cissi var ju rätt klart att du inte skulle bli. Trevliga smeknamn, särskilt Ciia. :-)

pappa sa...

Dom brukar lära sig efter ett tag att det inte är någon ide, bara man är konsekvent, katten alltså.

FLI sa...

Lär dom kalla dig Cesse

S sa...

Eller varför inte kalla dig för swede...

Jag missade din önskan om recept, det var Karin som såg den. Jag läser för dåligt tydligen. Det kommer ett snart!

Hur vill du ha måtten? Lb? hg? oz? dl?

Kram

S sa...

Eller varför inte kalla dig för swede...

Jag missade din önskan om recept, det var Karin som såg den. Jag läser för dåligt tydligen. Det kommer ett snart!

Hur vill du ha måtten? Lb? hg? oz? dl?

Kram

C sa...

Pappa; men trots att man är konsekvent så fortsätter katten lika konsekvent gå in i skåpet varje gång man öppnar det. Ett par gånger har han blivit instängd där, av misstag^^

Stefan; Hmm. De använder ju cup här, och sen typ tesked och sånt. Tror jag.. ^^ I alla kokböcker här är det i både oz och cup tror jag. Eller bara antal gram

Unknown sa...

Katter gör aldrig som man vill, det vet både Kerstin och vi.
Kul att läsa din blogg och få en glimt ifrån den stora världen.
Hälsningar
Inga o Lasse

C sa...

Inga; Vad roligt att ni också läser! :)