lördag 17 oktober 2009

17 oktober, 18:27

Jag vet inte varför jag fortsätter förvånas, men att jag mår så bra av att spela fotboll!

Jag har haft en sjukt bra dag. Vaknade vid halv nio imorse, gick upp och skulle käka frukost, och hela familjen var redan vaken (såklart). I det kombinerade köket/vardagsrummet finns en gigantisk stereo (pappan är ju ändå fd musiker) och på den spelades, hör och häpna, Lars Winnerbäck! Pappan (Robert) gillar hans nya album :)

Sen åkte jag, Nikki, Theo och Lola iväg till ett sorts leksaksbibliotek. Man får låna max fyra leksaker i två veckor, sen lämnar man tillbaka dem. Hur smart som helst, om jag får säga min mening. Efter det gjorde sig Theo och Lola iordning och åkte på piratkalas, och jag hängde här hemma med Robert och hans två AD-vänner i garaget. Jag blev satt (tillsammans med Ned) att vika girlanger. Evighetsgöra, men antagligen hellre det än att slå in paket. Vi hade trevligt.

Får ett sms vid två-tiden, från Bruce. Bruce är tränare för Western Springs soccer team. Jag mailade honom för några dagar sen, och han sa att han skulle höra av sig när de skulle spela fotboll. Säsongen har precis slutat här i NZ, men på somrarna brukar de spela 7 a side. Han skrev att de var några som skulle ses på Auckland Domain (som är en gigantisk park med massor av fotbollsplaner) klockan fyra och lira lite, inget seriöst, och frågade om jag ville hänga på. Var tvungen att tänka på det lite, men sen kom jag på att jag ju skulle kliva ur mitt skal när jag kom hit. Så kvart i fyra blev jag upplockad av Bruce (med Roberts ord "call us if you don't like it or if they're mean to you, and we come and pick you up" i öronen) och det bar av.

Det regnade, så vi var inte så många, men jag träffade i alla fall två tjejer från laget. Sen funkar det tydligen så att man frågar några andra där på gräsplätten om de vill spela match, och så gör man det. Så det gjorde vi. Jag trivdes. Men sa inte så mycket, jag är inte van med fotbollsspråk på engelska än. Gjorde ganska bra ifrån mig, faktiskt.

Nu ska jag (förhoppningsvis) snart äta middag. Svälter ihjäl snart!

2 kommentarer:

FLI sa...

tummen upp

Jimmy undrar hur toalett virvel är, fel håll? :)

Majvor sa...

Modigt! Och roligt! Det känns dessutom skönt att läsa det Robert sa, det visar ju att de verkligen bryr sig om dig.