torsdag 22 oktober 2009

Planer

Det har varit två händelsefattiga dagar, men nu har saker och ting börjat ta form igen.

I tisdags var jag hemma med Lola, som spenderat natten med att vara magsjuk. Som tur var spydde hon ingenting under dagen, hon sov mest, och jag läst min bok och sov en del jag också. På kvällen hade hon feber, men var redo att gå till skolan dagen efter. Dock hade jag smittats av vad hon nu hade, så igår var jag sängliggande. Var lite orolig framåt kvällen, eftersom jag hade ont i kroppen, men det var nog bara ett resultat av att jag legat ner för länge.. För idag känner jag mig bättre, och har ätit mer än två digestivekex (som var min sammanlagda matkonsumtion igår).

På förmiddagen var jag iväg och träffade Jaimee från Au pair link. Hon är area manager i Auckland, och vi ska träffas minst en gång i månaden för att följa upp hur det går och så. När jag kommit hem och lagt mig i sängen för att vila (jag är fortfarande lite tagen, och ska hämta Theo vid tre, så jag måste samla kraft) ringer min mobil. Och vem är det, om inte Lucía! Väldigt roligt att prata med henne, hon sprider sån positiv energi. Vi bestämde att hon skulle boka en flygbiljett hit den 28 december, så firar vi nyår tillsammans medan min familj är ute och reser. Sen i början av januari tänkte vi åka till Kaikoura för att simma med delfiner. Det ni. Kostar bara drygt 500 svenska. Dock verkar det krångligt att ta sig till själva Kaikoura, men jag ska prata med Nikki ikväll och be om tips.

Nu ska jag nog vila lite till, innan stormen med barn börjar igen.

3 kommentarer:

Sofia Cuevas sa...

Hej! Gud vad häftigt allt låter, vad kul! Har du inte möjlighet att lägga upp bilder? =)

pappa sa...

Roligt, hoppas det blir av det är ju ytterligare en utav dina drömmar, att simma med delfiner som du håller på att förverkliga. Du är stark! Här hemma gråmulet regndis plus 4, kakelugnen får visa vad den går för. Kram

Majvor sa...

Trevligt att Lucia kommer, kan du inte be att hon kommer redan den trettonde? :-p Det blir ju helt perfekt att du får sällskap när familjen är borta.

Skönt att de tog hand om dig när du var sjuk också, det verkar verkligen vara en toppenfamilj du kommit till.

Har Lucia det bra hos sin oxå?