tisdag 6 oktober 2009

Auckland

Okej. Jag har fyra och en halv minut pa mig innan tiden pa datorn gar ut. Tankte hinna med nagon sorts uppdatering. Jag ar ju anda pa andra sidan jorden, om nagon missat det..

Flygresan gick forhallandevis bra. Hamnade bredvid en trevlig kille, vilket gjorde det hela mycket enklare. Vi fick mat nastan hela tiden, och dar emellan spelade vi spel pa skarmen eller sov. Men herregud vad trott jag var pa att flyga nar vi kom till LA efter ca 11 timmars flygning. Och da var det tolv timmar kvar. Men LA-Auckland gick faktiskt battre, jag sov nastan konstant de tre forsta timmarna. Sen var det praktiskt med en som man kunde luta huvudet mot.

Vadret ar tyvarr daligt, vi har inte vagat oss ut an. Regnar, gor det. Det marktes nar vi flog ocksa, det var extremt mycket turbulens ibland.

Klockan ar halv tolv pa dagen, och vi kampar for att vara vakna till kvallen. An sa lange gar det bra, men vanta ett par timmar och jag kommer be om att fa ga och lagga mig..

45 sekunder kvar. Ni kan skicka sms till mitt vanliga nummer fram till den 12e, jag blir glad :)

4 kommentarer:

Majvor sa...

Roligt att du hann med en uppdatering! Det är så mycket jag undrar över hur det var på flygresan och nu fick jag några svar iaf.

När du skriver "vi" antar jag att du menar Lucia och du. Eller är det Urs du släpar omkring på? :-p

Nyheter hemifrån: Igår asfalterade de vägen utanför oss. De var kaos i trafiken och jag fick parkera en bit hemifrån. Hade velat ta kort på löven som de pressade ner i den varma asfalten men behärskade mig.

Imorse var det frost, fick skrapa. Så även om det regnar hos dig så är det iaf inte frysgrader!

Pappa sa...

Hej min dotter,

Härligt att höra om resan, nu kankse du förstår varför jag hatade att resa till Texas om igen och ändå var detta bara en fjärt i rymden jämfört med din resa.
Var din granne med hela vägen till NZ eller klev han av i LA, du kanske redan träffat en välbärgad fåraherde?
Göteborg vann över Gais och ligger en poäng efter AIK, segermålet i 94:e minuten. Jag tror jag börjar förstå att du är mer än 8 år det verkar som du klarar dig utan pappa, det är nog värre tvärtom. Skype på Strogen, vi kan höra dig men inte prata. Har vi någon tid vi kan komma överens om?
Grannens shetlandsponny hade rymt i morse och stod inne i hagen hos Vibom och Heidi, till Heidis förtret. De jagade shettisen, men hon svarade med ilskna bakutspark så hon höll stånd mot "storingarna". Ja, så dramatiskt är det här på landet ibland! :-)

C sa...

Mamma; ja, jag menar jag och Lucia. Urs skulle vidare till Nelson, men han ska komma och halsa pa har i Auckland :)

Pappa: Synd pa goteborgs segermal.. Valdigt synd. Jag hor av mig om nar vi kan prata pa skype nar jag installerat mig hos min familj, har pa hotellet gar det nog inte..
Haha, Urs var valdigt trevlig, men ingen faraherde ^^ Och ja, vi hade sallskap hela vagen till Auckland, dar han skulle flyga annu mer. Jag tyckte sa synd om honom.

Nu ska jag surfa vidare, sju minuter kvar.

Bror sa...

Sist som vanligt...

Skönt att du är framme! Morsan lyckades hitta en sida där man kunde följa flighten, jag avundas dig verkligen inte själva resan, men resan i sig blir nog en upplevelse.

Under tiden som du flög från Svea rike till Fårlandet hann jag b.la. göra följande:
Jobba 10h, sova 8h, springa 1h, äta 1h, mm. mm. Jag är imponerad att du stod ut och inte gav upp i LA.

Här är en uppdatering av vad som hände dagen som "försvan" för dig, den 5/10:
- Riksdagsledamöterna får en löneförhöjning med 500:-

- Annicka Engblom (M) tyckte att Kungen ska utse statsminister.

- Elizabeth Blackburn, Carol Greider och Jack Szostak fick Nobels pris i medicin, för något som man inte förstår...

Och på lördag är det ju VM kval, du måste hitta någon pub som sänder!

Jag återkommer så småningom. Ha det så bra och ta hand om dig.

Bror

Ps Karin hälsar så mycket!
Ps, igen. Titta åt höger när du går över vägen...

Om du skulle bli nedstämd någon dag, lyssna då på den här sången http://www.youtube.com/watch?v=wKpGDFXO6vc
Den är medryckande och glad!!!